Či už nám zavoláte, pošlete email alebo sa zastavíte osobne, zo začiatku sa všetko rieši mailovou komunikáciou kde vám odošleme
dokument v ktorom vyplníte všetko o vašej budúcej spoločnosti. Zadáte tam
údaje o konateľovi, spoločníkovi, predmety činnosti ku ktorým vám zašleme zoznam voľných a viazaných živností z ktorých si vyberiete tie ktoré budete potrebovať.
Keď si vyberiete
názov Vašej novej firmy, treba si ho preveriť na obchodnom registri, či už taká firma neexistuje, prípadne si vybrať iné meno. Čo sa týka sídla, tam naša spoločnosť ponúka na výber 6 adries
virtuálnej kancelárie v Bratislave, pre novozaložené spoločnosti je minimálne obdobie prenájmu na 6 mesiacov. Ak máte vlastné sídlo, treba doložiť list vlastníctva a vyhlásenie podpísané majiteľom nehnuteľnosti.
Po novom, už musíte vyplniť aj
údaje o konečnom užívateľovi výhod. Štandardne ide o osobu, ktorá má vlastní najmenej 25%ný podieľ na spoločnosti alebo poberá príjem najmenej 25% z činnosti spoločnosti. Teda má profit z podnikania spoločnosti.
Táto povinnosť platí od 1.11.2018 pre všetky novozaložené spoločnosti. Staršie spoločnosti musia túto informáciu zapísať na obchodnom registri do konca roku 2019 inak môžu byť sankcionovaná pokutou až do výšky 3310 Eur.
V prípade záujmu o
zápis konečných užívateľov výhod do Obchodného registra nás neváhajte
kontaktovať a využite našu akciovú cenu.
Predmety podnikania si viete vybrať zo zoznamov ktoré sú v maily ako príloha. Je to aktuálny zoznam voľných, viazaných a remeselných živností Ministerstva vnútra. Za viazané a voľné sa platí poplatok 7,50€ a je potrebné k nim dokladovať požadované vzdelanie alebo prax. A k nim aj súhlas zodpovedného zástupcu, teda človeka ktorý dané vzdelanie má a bude činnosť vykonávať vo Vašej spoločnosti. Tento súhlas je potrebný aj keď sa jedná o osobu či konateľa alebo spoločníka.
Keď nám odošlete dotazník, my začneme pripravovať zmluvy a dokumenty. No ešte predtým, si musíme
overiť bezdlžnosť spoločníkov budúcej spoločnosti na sociálnej poisťovni a na daňovom úrade. Ďalšia novinka je totiž to, že spoločníci nesmú mať nedoplatky voči sociálnej poisťovni ani na daniach. Zoznamy dlžníkov sú dostupné na webových stránkach príslušných inštitúcií. Ak by sa stalo že by ste boli dlžníkom, vyzveme vás aby ste si nedoplatok vyrovnali a následne vieme pokračovať v procese založenia.
Doteraz sa musel žiadať súhlas z Daňového úradu, ktorý posielali aj o 5 dní. Od 1.9.2018 stačí len podpísať vyhlásenie že nemáte nedoplatky na daniach ani v sociálnej poisťovni.
Ak bude všetko v poriadku, ďalší krok je na Vás. Dokumenty treba podpísať a overiť u notára. Dá sa to vyriešiť aj poštou ale lepšie je stretnutie u nás v kancelárii nakoľko máme notára priamo v budove a viete to všetko vybaviť behom chvíle.
Po úhrade faktúry už
všetko ostatné zabezpečíme my. Založenie Vašej spoločnosti podáme na živnostenský register, kde to štandardne býva 5 pracovných dní a po vydaní živnostenského oprávnenia sa podáva na obchodný register kde je lehota tiež 5 dní a môže sa to predĺžiť podľa vyťaženosti sudcov.
Po zápise do obchodného registra, ktorý trvá približne dva týždne nám príde originálny výpisu z Obchodného registra. Väčeina súdov posiela výpis už len v elektronickej podobe podpísaný elektronickým podpisom. Následne vám zavoláme a môžte si prevziať celú zložku k Vašej firme.
Registráciu na daň z príjmov zabezpečujeme tiež my. DIČ kartičku posiela Daňový úrad na adresu spoločnosti ako doporučená zásielka takže ak máte sídlo u nás, treba nám dodať splnomocnenie na poštu, inak vám príde žltý lístok ktorý si treba vybrať na príslušnej pošte. Ak máte vlastnú adresu, treba mať označenú poštovú schránku s názvom firmy.
Ďalšou zmenou v v roku 2019 je to, že od roku 2018 je zrušená aj daňová licencia, teda minimálna daň. Takže ak ste v strate, alebo Vám výjde malá daň už pri podávaní daňového priznania za minulý rok nebude platiť daňovú licenciu. Táto zmena sa týka aj spoločností ktoré boli zapísané v roku 2018.