Slovak Telekom zvyšuje ceny - ako môžem odstúpiť od zmluvy?
29.6.2018
Telekom od 1. augusta zvýši ceny za internet, TV a pevnú linku a to aj súčasným zákazníkom s viazanosťou na 24 mesiacov. Ak s takýmto navýšením ceny nesúhlasíte máte zo zákona možnosť odstúpiť od zmluvy bez akéhokoľvek sankčného poplatku.
Telekom sa pri zvyšovaní cien odvoláva na rastúcu infláciu na Slovensku, ako aj zmenu podmienok na niektorých trhoch, novozavedené poplatky za niektoré TV stanice atď..
Zmena sa týka hlavného mesačného poplatku. Neaplikuje sa na ceny za prenájom koncových zariadení či za doplnkové služby, ako sú Magio Archív a doplnkové TV balíčky. Na rovnakej výške (zatiaľ) ostávajú aj ceny mobilných služieb. Nemenia sa ani ceny pevných služieb Digi TV.
Ako sa zvyšujú ceny:
- ak máte od Telekomu 1 službu, poplatok sa zvýši o 0,9 € mesačne
- pri dvoch službách bude zvýšenie o 1,2 € mesačne
- pri troch službách to bude viac o 1,8 € mesačne
Odstúpenie od zmluvy
Telekom svojich zákazníkov o zvýšení zmeny informuje z pravidla e-mailom, alebo listom prípade SMS správou. Keďže sa jedná o zmenu podstatných zmluvných podmienok, majú zákazníci zo zákona možnosť odstúpiť od zmluvy bez akéhokoľvek sankčného poplatku a to do jedného mesiaca od oznámenia tejto zmeny.
K internetu Telekom ponúkal zvýhodnené notebooky s mesačným doplatkom, podľa zverejnených informácií pri zrušení zmluvy nebude potrebné ani zaň platiť naďalej. Splátky sa zrušia a zariadenie ostane klientovi.
V prípade ďalších otázok alebo nejasností ohľadne vypovedania zmluvy s Telekomom Vám doplňujúce informácie poskytnú v ktoromkoľvek Telekom Centre, alebo v pracovných dňoch na bezplatnej Zákazníckej linke 0800123456
O zrušenie zmluvy s Telekomom je možné požiadať na predajni alebo písomne poštou.
Pre prípad písomného odstúpenia od zmluvy sme pre Vás pripravili vzor:
Peter Novák, Nová 10, Bratislava, rodné číslo (alebo IČO): 999999
Slovak Telekom, a. s.
Bajkalská 28, 817 62 Bratislava
Odstupenie od zmluvy č. XXXXXXXX
Dňa xx.x.xxxx mi bola doručená zmena podmienok poskytovania služieb so zvýšenou cenou.
Nakoľko cena je podstatnou podmienkou zmluvy a so zvýšením ceny nesúhlasím, mám za to, že zmluva podľa § 44 ods. 7 písm. a) zákona Zákon č. 351/2011 Z. z. (Zákon o elektronických komunikáciách) ku dňu platnosti novych podmienok tj. k 1.4.2017 zaniká.
xx.x.xxxx v Bratislave
.................................
Peter Novák